Kundservice

Har du några frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Välkommen till kundservice

Har du några frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Ta gärna en titt på våra frågor & svar där vi samlat nyttig information och där du kan få svar på många vanliga frågor.

Kontakta oss

SafeWise AB Box 223
113 28 Stockholm

Vanliga frågor & svar

Här har vi besvarat några av de vanligaste frågorna vi får. Hittar du fortfarande inte vad du söker så är du välkommen att kontakta kundservice.

ID-SKYDD OCH SPÄRRSERVICE

Hur aktiverar jag bevakningen?

Så snart du fått en bekräftelse hem i brevlådan så är din bevakning aktiverad. Du behöver inte göra något på egen hand.

Hur går en spärr till?

När du ringer vår spärrservice på 0771-558 000 så börjar vi med att sammanställa vilka värdesaker du har blivit av med, hur du blivit av med dessa och vad som ska spärras. Sedan spärrar vi alla dina förlorade kort, vädehandlingar och övrigt inom ett par minuter.

Hur registrerar/uppdaterar jag mina kort/mobiltelefoner?

Detta gör du på Mina sidor. Du loggar enkelt in med BankID och kan sedan administrera dina värdesaker.

Vilka kreditupplysningsföretag bevakar ni?

Din bevakning går genom Bisnode som är ett av Sveriges största kreditupplysningsföretag. Bisnode är störst inom bl.a detaljhandel, telekom och lån och därför har vi valt att samarbeta med just dem.

Hur bistår ni mig vid en identitetsstöld?

Om vi upptäcker att det skett en kreditförändring, exempelvis att ett lån har tagits, ett mobilabonnemang beställts eller att det skett en adressändring så meddelar vi dig via SMS och E-post för att försäkra oss om att ingen utomstående utfört dessa handlingar.

Visar det sig att någon otillåtligen missbrukat din identitet så kommer vi att bearbeta ditt ärende och påbörja en utredning. Vi hjälper dig att bestrida krav, eller fakturor och återställa din identitet. Skulle vår utredning inte räcka hela vägen så bistår vi dig med juridiskt stöd i vissa fall, enligt bestämmelserna i allmänna villkor för aktuell tjänst.

Vad händer om jag inte registrerat mina värdehandlingar?

Vi gör allt vi kan för att hjälpa dig. I vissa fall kan kortutställare och mobiloperatörer ha policys som begränsar vad vi kan och inte kan göra. Detta kan exempel vara att vi saknar de fyra sista siffrorna på ditt borttappade kort och därför blir nekade att spärra kortet.

ALLMÄNT

Finns det möjlighet att betala årsvis?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Kan jag betala med autogiro?

För att aktivera autogiro så kontaktar du kundservice.

Har jag rätt att ångra mitt köp?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen avtalet ingicks, detta enligt Distansavtalslagen. Om du vill ångra ett avtal så vänder du dig till kundservice.

När har jag möjlighet att säga upp tjänsten ID-skydd premium?

I samband med att din tjänst förnyas så skickar vi i god tid ut ett förnyelsebrev som informerar om att ett nytt avtalsår kring din tjänst påbörjas. Om du känner att du inte vill fortsätta med tjänsten så kontaktar du kundservice som i sin tur skickar dig en uppsägningsblankett som du tryggt och enkelt signerar och returnerar till oss.

Villkor och blanketter

Här finner du villkor och blanketter för våra tjänster och produkter.

Om du inte är nöjd

På SafeWise har vi som mål att ha högsta kundnöjdhet. Du som kund ska vara nöjd med såväl vårt bemötande som med våra tjänster.

Om du har några synpunkter eller känner dig missnöjd med något så är du alltid välkommen att kontakta oss.

1. Prata med vår kundservice

Det smidigaste för dig som kund är att kontakta vår Kundservice. Då kommer vi gemensamnt att försöka lösa ditt ärende.



2. Kontakta vår klagomålsansvarige

Du kan även vända dig till vår klagomålsansvarige på klagomal@safewise.se